Føj til favoriter

Læs før afrejse


Vigtige informationer

Hamborg Lufthavns adresse (Flughafen Hamburg GmbH):
Flughafenstr. 1-3
22335 Hamburg
Deutschland

I bedes være opmærksomme på følgende:

1) Jeres pas skal være gyldigt (ikke udløbet) og for- og efternavn skal stemme overens i passet og i bestillingen. At mellemnavnet ikke er med eller ikke stavet helt på rejsebekræftelsen gør ikke noget. Vær opmærksom på, ved rejse til lande uden for EU skal passet ofte være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomsten. Check evt. kravene på www.um.dk (udenrigsministeriets hjemmeside). Børn skal have eget pas.

2) Medbring alle de papirer I har modtaget både pr. mail og evt. også pr. brev.

3) Ca. 7 dage før afrejse modtager I "Reiseunterlagen" pr. brev eller mail, som skal medbringes ved check-in i lufthavnen. Ved check-in får I udleveret flybilletterne.

4) Husk at ankomme til lufthavnen ca. 2 timer før afrejse. I må medbringe 20 kg. bagage pr. betalende person samt 5 kg. håndbagage (Maks. mål for håndbagage: længdexbreddexhøjde: 55x40x23 cm. (summen må ikke overstige 115 cm).

5) Vi anbefaler, at I 24-36 timer før afrejse checker om I kan finde jeres afgang på http://www.hamburg-airport.de/de/abflug.php (Hamburg Airport). Vælg det timetal hvor flyet har planlagt afgang (f.eks. kl. 17.00, hvis afgang er planlagt i tidsrummet 17.00-17.59). Husk at vælge MORGEN, hvis I checker en afgang med afrejse i morgen.

6) Vi anbefaler altid, at I tegner en rejseforsikring (normalt hos det forsikringsselskab, hvor I har en indboforsikring). Især ved rejse udenfor EU skal I være meget sikre på, at jeres forsikring dækker hospitalsophold og hjemtransport af den tilskadekommende. Husk at jeres rejse påbegyndes i Danmark (og ikke i Tyskland), fordi når I forlader jeres bopæl påbegyndes rejsen. Danske forsikringsselskaber kræver ofte, at rejsen er påbegyndt i Danmark. Spørg evt. jeres forsikringsselskab, hvis I er i tvivl om, hvorvidt I er dækket eller ej.

7)  I Hamborg Lufthavn kan I bestille en p-plads via følgende link: P-plads reservation. Vi hjælper IKKE med bestilling af en p-plads i Hamborg Lufthavn. Læs evt. vores detaljerede beskrivelse (13 sider) af, hvorledes I bestiller en P-plads (mulighed for parkeringsrabat på 5 EUR). Hvis I har problemer med at bestille en p-plads, så anbefaler vi, at I problemfrit bestiller en parkeringsplads i forvejen hos et parkeringshus nær lufthavnen. Vi anbefaler følgende 2 parkeringshuse:www.parkandfly-inhamburg.de og www.parkfly-hamburg.de

8) Husk at alle ledninger (til barbermaskine, kamera m.m.) skal i kufferten og ikke medtages som håndbagage. Det samme gør sig gældende med alle væsker. Hvis I medbringer væske som håndbagage, så må væske kun medtages i portioner/mængder af maks. 100 ml (1 dl). Samtidigt skal væske være i en speciel 1-liters pose (kan købes i f.eks. Matas).

9) Hvis en vulkansky (force majeure) gør, at I ikke kan komme hjem den dag, hvor I planmæssigt skal flyve tilbage, så vær opmærksom på, at i Tyskland kan en egenbetaling på op til 50 % af de nye flybilletters pris forekomme.
Ophold og forplejning i den periode jeres ferie forlænges betaler I selv i første omgang. Ved hjemkomst til Danmark skal I kontakte jeres forsikringsselskab for at få alle eller dele af disse omkostninger dækket. Hvis I ikke kan komme af sted på ferie pga. force majeure har I krav på en ombookning og nogle gange er det muligt at få pengene tilbage.

10) Vi anbefaler, at I bliver vaccineret, hvis I rejser udenfor EU; f.eks. Ægypten, Tunesien, Thailand og Dubai. Læs mere på følgende link.

11) Meget sjældent opstår en situation, hvor gæster ønsker at klage. Hvis dette skulle ske for jer, så gør guiden opmærksom herpå, således at rejseselskabet får mulighed for evt. at flytte jer til et andet hotel eller et andet værelse. Hvis I ikke er tilfredse med guidens løsning, så gør guiden opmærksom herpå, således at guiden ikke tror, at I er tilfredse med guidens løsning/svar. Det absolut bedste for jer vil være, at der findes en løsning mens I er på ferie, således at der efterfølgende ikke bliver brug for at igangsætte en klageproces. 
Det er vores erfaring, at såfremt rejseselskabet/guiden ikke vedkender sig problemet/manglen mens I er på hotellet/ferie, så er det meget svært efterfølgende at få medhold i en klage. Det er nærmest spild af tid at klage, hvis ikke guiden/rejseselskabet vedkender sig manglen, mens I er på hotellet/ferie.

12) Få gange sker det, at bagage bliver beskadiget eller er forsvinder. Hvis dette skulle ske for jer, så skal I straks fortælle dette til lufthavnspersonalet. I må ikke forlade bagageudleveringsområdet, før at I har anmeldt skaden, og fået et bevis herpå. Hvis I har forladt lufthavnen inden skaden opdages, så er det nærmest umuligt at få skaden betalt af flyselskabet.

 

 

Til forsiden med rejser.